Thumbnail

A sikeres e-mail marketing alapja a jó adatbázis!

A jó e-mail marketing első lépése, hogy meghatározzuk a célcsoportot. Kik a vásárlóink? Életkoruk, élőhelyük, fogyasztási szokásaik, stb. Ilyen felhasználókból építhetünk adatbázist saját magunk, és/vagy megbízhatunk valakit a felépítésével, esetleg találunk már jól felépítettet amire kiküldhetünk ajánlatokat.

Hasonlítsuk össze a három lehetőség legfontosabb előnyeit és hátrányait:

1. Saját adatbázist építünk:
  • ha az oldalt maguktól meglátogatókon túl növelni szeretnénk a regisztráltak számát, akkor nagyon drága
  • bármikor, rugalmasan alakíthatjuk milyen adatokat kérünk be a felhasználóktól
  • az adatbázis a miénk és addig használhatjuk, amíg le nem írtakoznak róla
2. Keresünk egy adatbázist, amit már felépítettek és arra küldetünk ajánlatot
  • meg kell róla győződnünk, hogy friss, aktív adatbázis (teszttel vagy garanciákkal)
  • tudnunk kell, hogy tagok kifejezett hozzájárulásukat adták a megkereséséshez
  • minden kiküldésért fizetnünk kell, a lista nem a miénk
  • tudnunk kell, hogy valóban megfelel a célcsoportunknak
  • azonnal küldhetünk rá, nincsenek felépítési és karbantartási költségei
3. Építtetünk magunknak adatbázist
  • nagy mennyiséget érdemes vásárolni
  • precízen egyeztetni kell, hogy milyen szűrés alapján gyűjtjük a felhasználókat és milyen adatokat kérünk
  • nagy mennyiségben jóval olcsóbb, mint a hirdetéssel támogatott saját adatbázis építése, mivel a költségek megoszlanak
  • rendszeres (havi egynél több) kiküldés esetén már egy éven belül is jobban megéri mint külső címlistára küldeni (2.pont)
  • az adatbázis a miénk, szabadon rendelkezünk vele szemben a külső cimlistára küldéssel

Összesített javaslat: A saját oldalunkon mindenképpen érdemes regisztrációs felületet létrehozni, hiszen kár lenne elengedni azt, aki amúgy is ott jár. Viszont a regisztrációt hirdetésekkel hozott látogatókkal növelni már nagyon drága. Külső címlistára csak akkor küldjünk levelet, ha évente tíznél kevesebbszer tervezünk csak ajánlatot/hírt küldeni. Továbbá akkor, ha nagyon alaposan meggyőződtünk arról, hogy törvényesen gyűjtött adatbázis, aktív és a célcsoportunknak megfelelő. Az adatbázis építtetése nagyon célzott és költséghatékony megoldás annak, aki nagyban gondolkodik és viszonylag rendszeresen tervez ajánlatokat küldeni felhasználóinak. Azért költséghatékony, mert egyszerre több, egymással nem versenyző cég számára gyűjtik az adatokat, így a költségek megoszlanak. Itt is ügyeljünk arra, hogy precíz célcsoport szűréssel, törvényesen és megfelelő adatrögzítéssel gyűjtsék nekünk az adatokat. Lehetőleg olyat válasszunk, akinek már van referenciája.

Milyen eredményt várhat az adatbázis építéstől?

(Az adatbázis építés hatékonysága)

Fontos tudnia, hogy adatbázis építéskor (leadgeneráláskor) nem vásárlókat vesz, hanem aktív érdeklődőket (leadeket), akik megfelelő ajánlat esetén idővel vásárlókká válnak. Ez azt jelenti, hogy az adatbázis amit vásárol megközelítőleg egy-nyolc hónapon belül térül meg, ami kiváló teljesítmény a stratégiai marketing eszközök között. Hogy valóban jó-e az adatbázis amit vásárol, azt onnan tudhatja, hogy a saját eddigi hírleveleinek megnyitási arányát összehasonlítja az új adatbázisra küldött hírlevelek megnyitási arányával.

Adatbázis építési módszerünk

Aktív szűrést is alkalmazunk az adatbázis építésben, amit azt jelenti, hogy direktben feltesszük a kérdést a regisztrálóknak vajon érdekli-e a megrendelő terméke, szolgáltatása. Csak akkor adjuk át adatait a megrendelőnek, ha a regisztráló kifejezetten igennel felel. Tehát nem csupán passzívan, a megrendelő célcsoportnak vélt kategóriái szerint tudunk szűrni, mint kor, nem, település, stb. Sőt, vállaljuk azt, is hogy átküldjük a felhasználókat regisztrálni megrendelőnk oldalára.

A jelenlegi fogyasztói adatbázisunk jellemzői:
  • Tagok száma 700.000 fő
Szűrési lehetőségek
  • 110 egyedi szempont alapján tudjuk szűrni az adatbázist, akár ezeket kombinálva is.
Nemek szerinti megoszlás
  • nő - 69%
  • férfi - 31%
Életkor szerinti megoszlás
  • 19-30 - 48%
  • 31-45 - 28%
  • 46-61 - 15%
  • 63 - 9 %
ESOMAR szerinti megoszlás
  • A - 18%
  • B - 23%
  • C1 - 25%
  • C2 - 20%
Település szerinti megoszlás
  • Budapest és agglomerációja - 26%
  • Megyeszékhely és vidéki város  - 46%
  • Község - 28%

Üzleti (B2B) adatbázisunk jellemzői

Az összes cég elérhetőségével rendelkezünk, amelynek nyilvános e-mal címe is van. Ez jelenleg 350.000 db. A cégekről tudjuk az e-mail címükön túl az ügyvezető igazgatók nevét, a cég nevét és tevékenységét (TEÁOR szerint), székhelyét.


Ha tetszett az írásunk, ossza meg: