A jelen Általános Szolgáltatási Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) rögzíti a Kettő Kft. (cégjegyzékszám: 01 09 260551, adószám: 10800519243) által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatos rendelkezéseket, azok szabályait, felek felelősségvállalásait a Szolgáltató és a Megrendelő jogait és kötelezettségeit.
I. Fogalmak
a) Szolgáltató: a Kettő Kft., aki Szolgáltatást nyújtja és ahhoz szükséges
adatbázissal, rendszerekkel rendelkezni jogosult.
b) Megrendelő: aki a Szolgáltatást megrendeli, mely alapján a feladandó és
kiküldendő Hírlevelet készíti és átadja Szolgáltató részére.
c) Szolgáltatás: a Szolgáltató által végzett, a Ptk. szerinti vállalkozási jogviszonynak
tekintendő tevékenységek összessége, amelyek célja a Szolgáltató tulajdonában,
birtokában, rendelkezésében, vagy felhasználói jogában álló olyan adatbázisokkal,
eszközökkel, szoftverekkel történő Hírlevélküldés elektronikus úton, amelyek nem
minősülnek a postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX. törvény szerinti postai
szolgáltatásoknak.
d) Hírlevél: minden olyan közlemény, tartalom, cikk, üzenet, annak céljától és tartalmától
függetlenül, amely Címzettekhez történő kiküldése és kézbesítése a Megrendelő
érdekében áll és e célból a Szolgáltató részére átadásra kerül.
e) Üzleti titok: minden olyan információ, adat, irat, amelyet a Szolgáltató a
Megrendelővel közöl, különösen annak működésével, gazdálkodásával,
partnereivel, ügyfeleivel, stratégiájával kapcsolatban. Szintén Üzleti titoknak
minősül minden adat, információ, know how, folyamat, működési szerződéses és
árazási információ, amelyet a Szolgáltatással összefüggésben a Megrendelő
megismer, vagy birtokába jut.
f) Teljesítés: a Hírlevél kiküldésének ténye, amennyiben a Hírlevél kiküldése
darabszám vállalást is tartamaz, úgy a darabszám, mint eredmény elérése.
Teljesítés lehet részteljesítés (osztott szolgáltatás), amennyiben a felek ebben
megállapodnak.
II. A Szolgáltatás leírása, megrendelés menete
1. A Szolgáltató által kezelt vagy általa hozzáférhető adatbázisra a Hírlevelek a Szolgáltató
és a Megrendelő közötti egyedi megrendelések alapján kerülnek kiküldésre. A
Megrendelő és a Szolgáltató közötti szerződést ezen egyedi megrendelés és jelen ÁSZF
együttesen képezi. Az egyedi megrendelés aláírásával a Megrendelő jelen ÁSZF
tartalmát megismertnek és elfogadottnak tekinti.
2. Az egyedi megrendelések létrejötte:
Előzetes egyeztetés után a Megrendelő írásban (levél, e-mail) brief-et vagy
megrendelési igényt juttat el a Szolgáltatóhoz. Megrendelő által megküldött
megrendelési igényét a Szolgáltató e-mailen visszaigazolja, amennyiben az ajánlatban
foglalt feltételek számára elfogadhatók. Az igény visszaigazolásával és a visszaigazolás
szerinti pontos tartalommal jön létre Felek között a megrendelés. A megrendelés
létrejötte előfeltétele a Hírlevél kiküldésének.
3. A Megrendelőnek a megrendelőben önmagáról pontos és a mindenkori számviteli
szabályok szerinti adattartalommal kell a cégadatait közölni. Amennyiben a
Megrendelő a maga nevében, de nem a saját érdekében jár el (megbízott, ügynök,
közvetítő, stb.) akkor köteles a megrendelőn feltüntetni azt akinek az érdekében eljár
és hogy arra jogosult.
4. Amennyiben a Megrendelő a fenti adatokat nem bocsátja rendelkezésre, úgy
Szolgálattó nem köteles a megrendelés visszaigazolás elkészítésére és így a szerződés
megkötésére.
5. A Megrendelő tudomással rendelkezik arról, hogy a Szolgáltató nem köteles vizsgálni a
Hírlevél tartalmát. A Szolgáltató jogában áll a Hírlevelek tartalmát szúrópróbaszerűen
ellenőrizni, de az nem a kötelezettsége. A Hírlevelek tartalmáért, az abban foglalt
adatok, információk valóságtartalmáért, pontosságáért, jogi- és etikai megfelelőséért a
felelősség kizárólag a Megrendelőt terheli. A Megrendelő szintén szavatolja, hogy egyes
termékek, szolgáltatások, tartalmak esetén melyekre speciális ágazati jogszabályok
vonatkoznak (mint például gyűlöletbeszéd tilalma, Btk., alkohol, dohánytermék,
gyógyszerek, promóciós és egyéb játékok, előzetes minőségvizsgálati vagy megfelelőség
tanúsítási kötelezettség, stb.) úgy a Hírlevél által tartalmazott termékek, szolgáltatások,
tartalmak a szükséges feltételekkel, engedélyekkel, tanúsítványokkal, stb. rendelkeznek,
azok forgalmazhatók, kommunikálhatók. A Szolgáltató tájékoztatja Megrendelőt, hogy
e körben a Hírleveleket nem vizsgálja, ahhoz a szükséges adatokkal, kompetenciákkal
nem rendelkezik.
6. A Megrendelő kijelenti, hogy az általa közölt adatok és az átadott anyag tartalma a
valóságnak megfelel, és nem sérti harmadik természetes vagy jogi személy, illetve jogi
személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság jogait (így többek között szerzői
jogokat, iparjogvédelmi oltalom alatt álló alkotásokhoz fűződő jogokat, megjelölésekhez
fűződő jogokat, személyhez fűződő jogokat), nem ütközik a Grtv és az Fttv általános és
speciális reklámtilalmaiba és reklámkorlátozásaiba, valamint az Önszabályozó
reklámtestület iránymutatásaiba, állásfoglalásaiba, vagy Magyar Reklámetikai Kódexbe.
7. A Szolgáltató az 5-6. pontokban foglaltaknak való megfelelőségről bármikor kérhet
nyilatkozatot a Megrendelőtől. Megrendelő kötelezi magát arra, hogy az erről szóló
nyilatkozatot a megrendelési igénnyel egyidejűleg megteszi. A Szolgáltató mindaddig
nem köteles kézbesíteni a Hírlevelet, amíg a Megrendelő nem tesz eleget
nyilatkozattételi kötelezettségének. Amennyiben Megrendelő elmulasztja a fenti
nyilatkozat megtételét, a megrendelés értékével azonos mértékű kötbér Szolgáltatónak
való megfizetésére köteles 15 napon belül.
8. A Megrendelő a Hírlevelet köteles a kiküldési határidő – teljesítés kezdete – előtt
legalább 1 munkanappal megfelelő formátumban és módon a Szolgáltatóhoz eljuttatni.
A részletes anyagleadási és technikai specifikációt a Szolgáltató a Megrendelő
rendelkezésére bocsátja.
9. A Szolgáltató az adatkezelési lábléctől eltekintve nem módosítja a Hírlevél tartalmát,
annak kézbesítését kizárólag a fenti okokból utasíthatja vissza.
10. Amennyiben a Megrendelő a leadási határidő után módosítást tesz, vagy a kézbesítést
illetően módosítást kér, úgy a módosítással járó költségeket köteles megtéríteni,
valamint ha a módosítás a kézbesítés elmaradását eredményezi, vagy a módosított
Hírlevelet leadási határidőre nem küldi meg, úgy a Szolgáltató az egyedi megrendelés
szerinti ellenértékre jogosult, függetlenül attól, hogy a Hírlevél eredeti vagy módosított
formájában, illetve egyáltalán nem jelenik meg. Ha a késedelem miatt a változtatás a
Szolgáltató saját megítélése szerint nem hajtható végre, úgy a Szolgáltató az eredeti
Hírlevelet kézbesíti, vagy – a Megrendelő kifejezett, írásbeli kérésére – a kézbesítését
mellőzi, de a Megrendelő ez esetben is köteles a Hírlevél teljes árát megfizetni.
11. Ha a megfelelő időben leadott Hírlevél a Megrendelőn kívülálló okból nem jelenik meg,
a Megrendelő jogosult a Hírlevél kiküldését más időpontban kérni, vagy Szolgáltató által
meghatározott kompenzációra jogosult.
12. A Szolgáltató kizárólag külön díjazás ellenében vállal konkurencia kizárólagosságot.
13. Amennyiben ugyanazon Hírlevélen belül több üzenet is megjelenik (jellemzően több
márka) úgy a Szolgáltató jogosult felárat alkalmazni.
II. Felelősség
1. Megrendelő felel minden olyan hibáért és kárért, amely az általa biztosított
Hírlevelek (ábrák, grafikák, emblémák stb.) rossz minőségéből vagy
hiányosságából fakad.
2. Megrendelő a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten átvállalja szerzői, reklám- és
médiajogi, versenyjogi továbbá a polgári jogi szabályok be nem tartása miatt, az
átadott Hírlevéli anyagokkal kapcsolatban a Szolgáltatóra kiszabott bírságok és
kártérítési, illetve polgári jogi igények megtérítését.
3. Megrendelő tudomásul veszi, hogy az általa közölt adatok valóságáért,
tartalmáért, tényállításaiért, vizuális és akusztikus megjelenítéséért, a Hírlevélben
közölt információk helytállóságáért és harmadik személyek fent felsorolt jogainak
a Hírlevél által történő megsértéséért kizárólag a Megrendelőt terheli felelősség
teljeskörűen. Amennyiben harmadik személy vagy hatóság a Szolgáltatónál a
Megrendelő tevékenységével vagy a Hírlevél tartalmával kapcsolatban
kártérítéssel, igényérvényesítéssel lép fel vagy eljárást indít, úgy a Megrendelő
köteles a Szolgáltatót a kártérítés és az azzal összefüggésben felmerült költségek
alól mentesíteni, az eljárásba belépni, és az esetleges kiszabott szankciók (pl.
bírság) alól Szolgáltatót mentesíteni és tevékenységéért jótállni.
4. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy nem kézbesíthető olyan Hírlevél, amely
jogszabályba ütközik, vagy sérti harmadik személy jogait vagy a Magyar
Reklámetikai Kódex normáit. Az ilyen jellegű, valamint a Szolgáltató egyoldalú
megítélése szerint:
(a) a Szolgáltató arculatával, szellemiségével össze nem egyeztethető,
(b) a Szolgáltató reklámpiaci és/vagy üzleti érdekeit közvetlenül, vagy közvetett
módon sértő,
(c) technikai illetve terjedelmi okból nem teljesíthető, valamint
(d) a Szolgáltató saját felületeinek, közleményének megtévesztő látszatát keltő;
(e) illetékes hatóság által – akár hivatalos, akár informális úton – kifogásolt;
(f) jelen ÁSZF bármely pontját sértő Hírlevél nem kézbesíthető.
5. Amennyiben a Hírlevél megjelenítését Szolgáltató azért tagadja meg, mert azzal
szemben az illetékes hatóság – akár hivatalos, akár informális úton – kifogást emelt, a
Megrendelő köteles a Hírlevelet a Szolgáltató kérésének megfelelően, az erre irányuló
kérés kézhezvételétől számított 5 napon belül saját költségén átdolgozni. Az ebből
adódó esetleges késedelmes teljesítés Szolgáltatónak nem róható fel. Az átdolgozási
kötelezettség elmulasztása vagy teljesítése esetén a kézbesítésben bekövetkező
időcsúszás költségei a Megrendelőt terhelik, a jelen fejezetben meghatározott
esetekben Szolgáltatót semmiféle kártérítési, kártalanítási kötelezettség nem terheli.
6. A Megrendelő szavatol azért, hogy a Hírlevélben szereplő minőségvizsgálati vagy
megfelelőség tanúsítási kötelezettség alá eső termék előzetes vizsgálatát elvégezték és
az alapján a termék forgalomba hozható, illetve azért, hogy a termék nem esik ilyen
kötelezettség alá.
7. Vis major miatt elmaradt vagy hibásan teljesített Hírlevél kézbesítéséért a Szolgáltatót
kártérítési kötelezettség nem terheli. Vis maiornak minősül minden olyan
elháríthatatlan, a Szolgáltató érdekkörén kívül álló esemény, melyet a Szolgáltató sem
közvetlenül, sem közvetve nem képes befolyásolni.
8. A Megrendelő ezennel visszavonhatatlanul átvállalja a Szolgáltatótól, mint a Hírlevél
kézbesítőjétől az Ekertv szerint az elektronikus Hírlevéli szolgáltatással kapcsolatos
mindennemű bírságot, kártérítés és költséget, amit a hivatkozott törvények és jelen
ÁSzF Megrendelő általi megszegése folytán az illetékes hatóságok vagy harmadik
személyek a Szolgáltatóval szemben érvényesítenek. A Szolgáltató a Szolgáltatása
során vállalkozónak minősül, nem alanya a Grtv., Mttv. vagy Smtv. által szabályozott
szolgáltatásoknak.
9. Ezen felelősség- és tartozásátvállalás alapján a Megrendelő köteles a Szolgáltató
helyett a hatósággal, illetőleg a jogosulttal szemben közvetlenül helytállni, a
hatóságnak, illetve a jogosultnak az esedékességkor megfizetni az előzőekben
említett bírságot, kártérítést és költséget, vagy ha azt már a Szolgáltató megtérítette,
Megrendelőnek a Szolgáltatóval szemben van azonnali megtérítési kötelezettsége.
10. A Megrendelő kizárólagosan felel az általa közölt adatok, és Ptk. vállalkozási
szerződésekre és szerződésszegéssel okozott károkra vonatkozó rendelkezések
szerint.
11. A Megrendelő az eljáró hatóság illetve Szolgáltató felhívására a Hírlevél részét képező
tényállítás valóságát igazolni köteles. Amennyiben a Megrendelő nem tesz eleget ezen
kötelezettségének, úgy kell tekinteni, hogy a tényállítás nem felelt meg a valóságnak.
Megrendelő az ezen jogszabályi kötelezettségének elmulasztása következtében a
Szolgáltatónál esetlegesen felmerülő valamennyi kár és bírság megtérítésére köteles.
12. Szolgáltató szerződésszegése esetén bármilyen tényleges, közvetlen kár esetén a
kártérítés felső határa az egyedi megrendelésben meghatározott összeg. Szolgáltató
nem felelős a különleges, véletlenszerű, közvetett, vagy gazdasági következményes
károkért, elmaradt haszonért, üzletért, jövedelemért, jó hírnévért vagy várt
megtakarításért. A Szolgáltató kártérítési felelőssége kizárólag a tényleges közvetlen
károkra korlátozódik, és a Szolgáltató kifejezetten kizárja a felelősségét bármiféle
közvetett vagy következményi, illetve biztatási jellegű kárért, ideértve többek között
az elmaradt hasznot, a költségeket, illetve a nem vagyoni kárt is.
IV. Lemondás és módosítás
1. A már megrendelt Hírlevelet a Megrendelő jogosult a tervezett megjelenés előtt
legkésőbb 7 nappal írásban, további jogkövetkezmények nélkül lemondani, a Hírlevéllel
kapcsolatban későbbi megjelentetésre vonatkozó megrendelést benyújtani, vagy
módosítani. Felek ettől az egyedi megrendelésben eltérhetnek.
2. A lemondás időpontjának az a munkanap számít, amelyen munkaidőben a
lemondásról szóló értesítés a Szolgáltatóhoz megérkezett.
3. Lemondás és módosítás csak írásban (telefaxon vagy ajánlott, illetve elektronikus
levélben) történhet, melynek tudomásulvételét Szolgáltató minden esetben, írásban
visszaigazolja. Az esetleges reklamáció alapja a visszaigazolás. Azon módosításokat,
illetve lemondásokat, amelyek nem kerültek visszaigazolásra és a Megrendelő nem
rendelkezik az elektronikus, fax, illetve postai visszaigazolással, el nem fogadottnak
kell tekinteni, és az ebből fakadó károk a Megrendelőt terhelik.
4. A lemondási és módosítási határidő elteltét követően a megjelenés időpontjára
vonatkozó lemondási, módosítási igények teljesítésére a Szolgáltató nem
kötelezhető.
5. A Megrendelő a tervezett Hírlevél megjelenés előtt 2 munkanappal történő
lemondás esetén a Hírlevél árának 100%-a mértékű kötbér megfizetésére köteles.
6. A Megrendelő a Szolgáltatástól, a Ptk. vállalkozási jogviszonyra vonatkozó elállásra
jogosult, amely esetén a jelen fejezet lemondással kapcsolatos rendelkezései szerint
köteles a Szolgáltatóval elszámolni.
V. Fizetési feltételek, számlázás
1. A Szolgáltató a Hírlevél kiküldés nyomon követéséhez statisztikai felületet biztosít a
Megrendelő részére. A Megrendelő a statisztikai felület segítségével ellenőrizheti a
Hírlevél kiküldés teljesülését. A Megrendelőnek a teljesítést követően, 2 munkanap
áll rendelkezésre, hogy a teljesítéssel kapcsolatban kifogást emeljen. Kifogás
emelése kizárólag írásban történhet, amelyben annak oka és tények pontos
meghatározása kötelező.
2. Szolgáltató a Megrendelő felé a számlákat – eltérő megállapodás hiányában – a
kiküldést (teljesítés) követően 2 munkanappal állítja ki 30 naptári napos fizetési
határidővel.
3. Késedelmes fizetés esetén a Megrendelő a vállalkozások között alkalmazandó Ptk.
szerinti mértékű késedelmi kamatot köteles fizetni.
4. A Szolgáltató indokolás nélkül jogosult előre fizetést kikötni.
5. Esetleges behajtási eljárás során a szerződés – a kedvezmények vonatkozásában is –
tartozás elismerésnek minősül, amely polgári peres eljárásban felhasználható.
VI. Egyéb rendelkezések
Az esetleges vitás kérdések rendezésénél – amennyiben ezekre az egyedi megrendelések, illetve jelen ÁSZF nem tartalmaz rendelkezést – a Ptk. előírásait kell figyelembe venni. Ha Felek a vitát egyeztetéssel nem tudják rendezni, úgy jogvita esetére Felek a Szolgáltató székhelye szerinti bíróságok kizárólagos illetékességének vetik alá magukat. A jelen ÁSZF 2016. január 1-től visszavonásig, illetve a módosítások hatályba lépéséig maradnak hatályban.